Så ledsen så ledsen så jag tror jag gråter...

Citat från en av mina favorit ljudböckern från när jag var liten, Filuren. Tror inte så många ens vet vem det är.
Igår laddade jag hela dan och längtade till lördagen...vi skulle nämligen bege oss till Trosa och fira en kompis som fyller år. Å då skulle vi göra ett efterlängtat besök på marsipangården och köpa helt underbara praliner. Går in på deras hemsida för att dubbelkolla öppettiderna...å vad ser man...jo de har stängt för renovering mellan 11/1-1/3...oj vad besviken jag blev...

Blev förvånad igår när jag ringer till en gammal bekant och han berättar att han ska skiljas. Vet att han inte "levt" tillsammans med sin fru på bra många år men trodde aldrig att de skulle skiljas. De verkade alldeles för bekväma i att leva som de gjorde. Men så blev inte fallet...han flyttar ut imorgon. Mår förvisso skit men jag tror att det här är ett jättebra steg för honom. Hoppas bara att han inte ska bli alltför bitter...

Ibland undrar jag om dessa underbara män man drömmer om verkligen finns. Just nu möter jag mest otrogna män. Vet inte om det är jag som av ngn anledning omger mig med med dessa eller... Men finns det ingen härlig man som faktiskt är värd att lita på?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0